Pilířová nabíjecí stanice CA se zásuvkami 2x TYP-2 22kW
search
  • Pilířová nabíjecí stanice CA se zásuvkami 2x TYP-2 22kW
  • Pilířová nabíjecí stanice CA se zásuvkami 2x TYP-2 22kW
  • Pilířová nabíjecí stanice CA se zásuvkami 2x TYP-2 22kW

204.CA23B-T2T2 Nabíjecí stanice CA se zásuvkami 2x TYP-2 22kW

204.CA23B-T2T2
154 776,00 Kč
Cena včetně DPH
Pilířová dobíjecí stanice elektromobilů s vyměnitelnou malbou. Osazené zásuvky: 2x TYP2 (3P+N+T 32A/400V/AC) s výkonem 22kW. Stanice obsahuje všechny ochranné a jistící prvky, včetně elektroměru. Čtečka karet s technologií RFID a příprava pro síťový provoz.
Počet
Dostupnost: 25 dnů

Venkovní pilířové nabíjecí stanice s malbou
Pilířové nabíjecí stanice řady CA, jsou volně stojící oboustranné pilíře z ocelového plechu, vhodné pro uzavřené i veřejné prostory. Přední strana těchto nabíjecích stanic má odnímatelné plexisklo, díky čemuž lze rychle a snadno uzpůsobit vzhled stanic, vložením obrázku nebo reklamy dle přání.

Stanice jsou vybaveny nadproudovou ochranou proti přetížení, elektroměrem odebraného proudu, informačním displejem a signálních světel, kontrolním systémem správného sepnutí stykače, blokačním systémem nechtěného vytažení vidlice, identifikací připojeného kabelu, použití v neomezeném režimu nebo s uživatelskou kartou RFID, ovládání stanice v případě výpadku proudu, možnost síťového provozu pomocí sériové komunikace RS485.

Elektronická řídící karta nabíjeníŘídící karta nabíjení
Nabíjecí stanice firmy SCAME, jsou osazovány elektronickou řídicí kartou, která řídí celý proces nabíjení a nabízí následující funkce.  Nabíjení s PWM okruhem, měření spotřebované energie, identifikace připojeného kabelů dle odporového kódování, identifikace uživatele pomocí přístupových karet (RFID), světelná signalizace stavu stanice, možnost síťového provozu pomocí sériové komunikace RS485. Tyto funkce jsou dostupné dle konkrétní vybavenosti stanice. Dále v závislosti na typu stanice, lze skrze rozšiřující modul přidat další funkce, jako je například připojení záložního zdroje energie, uzamčení vidlice proti vytržení, rozšířené světelné signalizace, či zobrazovacího displeje.

Nabíjecí režim AC stanic
Všechny tyto nabíjecí stanice využívají nabíjecí REŽIM 3, který odpovídá normě IEC/EN61851-1. Nabíjecí REŽIM 3 řeší připojení vozidla k síti střídavého (AC) proudu, kde pomocí speciální vidlice a řídicího obvodu uvnitř stanice, ověřuje během nabíjení spojení ochranného vodiče mezi vozidlem a stanicí. Tato kontrola je nezbytná pro zajištění bezpečného fungování ochranných prvků a chrání proti výskytu nebezpečného napětí, které by mohlo zranit osoby, při náhodném kontaktu. Tento ochranný prvek je obvykle povinný pro vozidla s nabíjecím výkonem nad 3kW a veřejné i soukromé prostory, do kterých mají přístup třetí osoby. Tímto ochranným kontrolním obvodem se také zajišťuje komunikace mezi nabíjecí stanicí a vozidlem.

Osazované zásuvky a konektory na nabíjecí stanice.
Nabíjecí stanice elektromobilů s nabíjecím režimem 3 pro připojení k síti střídavého (AC) proudu, musejí být osazený speciálními zásuvkami, které odpovídají normě IEC/EN61851-1.

V praxi se používají následující zásuvky pro stanice (připojení možnost B).
Zásuvka TYP2 (Mennekes IEC/EN61851-1) – Zásuvky pro elektrická vozidla s nabíjecím výkonem větším než 3 kW. Jedná se normalizované řešení evropskou komisí. Zásuvky TYPU2 jsou u nás nejrozšířenější, proto doporučujeme nabíjecí stanice právě tohoto typu.  
Zásuvka TYP3C (Scame IEC/EN61851-1) – Zásuvky pro elektrická vozidla s nabíjecím výkonem větším než 3 kW. Tyto zásuvky jsou ve velké míře používané ve Francii a Itálii. Funkčně jsou totožné s TYPEM2.
Zásuvka TYP3A (Scame IEC/EN61851-1, CEI 69-6) – Zásuvky pro menší elektrická vozidla s nabíjecím výkonem menším než 3 kW. Běžně se používá pro elektrické skútry, případně elektrická kola.

Pokud je nabíjecí stanice osazená přímo kabelem s konektorem (připojení možnost C), pak se setkáme s následujícími konektory.
Konektor TYP2 (Mennekes IEC/EN61851-1) – vhodnost konektoru nutno vybírat dle přívodky na elektrickém vozidle.

Konektor TYP1 (Yazaki SAE J1772, IEC/EN61851-1) – vhodnost konektoru nutno vybírat dle přívodky na elektrickém vozidle.

Tři možnosti stanice s vozidlem
Možnost propojení vozidla s nabíjecí stanicí je dostupné ve třech variantách. Nejméně běžná je MOŽNOST A, kde je připojení vozidla k nabíjecí stanici pomocí kabelu s vidlicí, ale kabel je trvale připojen k vozidlu. S touto variantou připojení se můžeme setkat u některých elektroskútrů a elektrokol. 

Ba naopak nejuniverzálnější je MOŽNOST B, kde připojení elektromobilu k nabíjecí stanicí je pomocí odnímatelného napájecího kabelu jak od vozidla, tak i nabíjecí stanice. Pomocí správných kabelů pak lze nabíjet jak vozy se zásuvkami TYP1, tak i TYP2.
U připojení MOŽNOSTI C, je napájecí kabel trvale připojen k nabíjecí stanici a k elektromobilu se připojuje pomocí konektoru na kabelu. Tento konektor pro AC stanice bývá TYPU1, nebo TYPU2. U takové stanice tedy můžete nabíjet pouze vozy s vybraným typem zásuvky.

Řídící a kontrolní okruhy propojení
Provoz s PWM okruhem (PULSE WIDTH MODULATION). Tento okruh zajišťuje komunikaci mezi nabíjecí stanicí a elektrickým vozidlem, stanice předává informace o dostupnosti zdroje energie vozidlu, skrze frekvenčně modulovaný signál. Vozidlo pak přizpůsobí zatížení a skrze hodnotu napětí pošle zpět svůj stav. (PWM obvod) a dále identifikace kabelu (odporové kódování).

Odporové kódování slouží k identifikaci maximální zátěže použitého (certifikovaného) nabíjecího kabelu. Používá se pro zásuvky/konektory TYP2, TYP1 a TYP3C, kde je možné zapojit kabel s jiným průřezem a jinou proudovou zatížitelností. V závislosti na maximálním nabíjecím proudu je mezi zem a PP kontakt umístěn odpor s hodnotou odpovídající maximální zátěže kabelu. PWM okruh dále zkontroluje, zda nabíjecí proud nepřekračuje hodnotu maximální proudové zátěže.

204.CA23B-T2T2

Parametry

Jmenovité napětí [V~50Hz]
400V
Jmenovitý proud [A]
63A
Krytí IP
IP54
Mechanická odolnost
IK10
Provozní teplota [°C]
-25°C až +40°C
Zásuvka TYP2 (Mennekes)
2x zásuvka 22kW
Metoda nabíjení
REŽIM 3 (možnost propojení ,,B")
Určení stanice pro
venkovní a firemní parkoviště
Přípojka
třífázový přívod
Řízení nabíjení pomocí PWM v REŽIMU 3
ano
Měření spotřeby el. energie
ano
Ochrana proti nadproudům
ano
Identifikace pomocí RFID
ano
Možnost sériové komunikace (RS485)
ano
OCPP komunikační protokol
podporováno pomocí OCPP serveru (v.1.5)
Blokace zásuvky s aretací
ano
Řízení nabíjení při výpadku proudu
ano
Displej
LCD displej
Jazyk LCD
čeština, angličtina, němčina, španělština, francouzština, italština
Identifikace připojeného kabelu
ano
Způsob montáže
volně stojící pilíř
Materiál
Galvanizovaná ocel
Materiál odolný UV
ano
Referenční norma
EN61851-1, EN61439-7, EMC 2014/30/EU
Záruka
2 roky

Ke stažení

Pilířové nabíjecí stanice CA-CB

Katalog pilířových nabíjecích stanic pro elektromobily série CA a CB

Ke stažení (293.36KB)

Mohlo by vás také zajímat