204.CA11B-T2 Nabíjecí stanice CA 7kW se zásuvkou TYP-2

204.CA11B-T2

Nové zboží

Pilířová dobíjecí stanice elektromobilů s vyměnitelnou malbou. Osazené zásuvky: 1x TYP2 (1P+N+T 32A/230V/AC) s výkonem 7kW. Stanice obsahuje všechny ochranné a jistící prvky, včetně elektroměru. Čtečka karet s technologií RFID a příprava pro síťový provoz.

Více informací

na zakázku

100 956 Kč

Parametry

Jmenovité napětí [V~50Hz] 230V
Jmenovitý proud [A] 32A
Krytí IP IP 54
Mechanická odolnost IK10
Provozní teplota [°C] -25°C až +40°C
Materiál odolný UV ano
Zásuvka TYP2 (Mennekes) 1x zásuvka 7kW
Metoda nabíjení REŽIM 3 (možnost propojení ,,B")
Materiál Galvanizovaná ocel
Určení stanice pro venkovní a firemní parkoviště (venkovní prostory)
Přípojka jednofázový přívod
Řízení nabíjení pomocí PWM v REŽIMU 3 ano
Měření spotřeby el. energie ano
Ochrana proti nadproudům ano
Identifikace pomocí RFID ano
Možnost sériové komunikace (RS485) ano
OCPP komunikační protokol podporováno pomocí OCPP serveru (v.1.5)
Blokace zásuvky s aretací ano
Řízení nabíjení při výpadku proudu ano
Displej LCD displej
Jazyk LCD čeština, angličtina, němčina, španělština, francouzština, italština
Identifikace připojeného kabelu ano
Způsob montáže volně stojící pilíř
Záruka 2 roky
Referenční norma EN61851-1 (2011), EN61439-1 (2011)

Více informací

Venkovní pilířové nabíjecí stanice s malbou
Pilířové nabíjecí stanice řady CA, jsou volně stojící oboustranné pilíře z ocelového plechu, vhodné pro uzavřené i veřejné prostory. Přední strana těchto nabíjecích stanic má odnímatelné plexisklo, díky čemuž lze rychle a snadno uzpůsobit vzhled stanic, vložením obrázku nebo reklamy dle přání.

Stanice jsou vybaveny nadproudovou ochranou proti přetížení, elektroměrem odebraného proudu, informačním displejem a signálních světel, kontrolním systémem správného sepnutí stykače, blokačním systémem nechtěného vytažení vidlice, identifikací připojeného kabelu, použití v neomezeném režimu nebo s uživatelskou kartou RFID, ovládání stanice v případě výpadku proudu, možnost síťového provozu pomocí sériové komunikace RS485.

Elektronická řídící karta nabíjeníŘídící karta nabíjení
Nabíjecí stanice firmy SCAME, jsou osazovány elektronickou řídicí kartou, která řídí celý proces nabíjení a nabízí následující funkce.  Nabíjení s PWM okruhem, měření spotřebované energie, identifikace připojeného kabelů dle odporového kódování, identifikace uživatele pomocí přístupových karet (RFID), světelná signalizace stavu stanice, možnost síťového provozu pomocí sériové komunikace RS485. Tyto funkce jsou dostupné dle konkrétní vybavenosti stanice. Dále v závislosti na typu stanice, lze skrze rozšiřující modul přidat další funkce, jako je například připojení záložního zdroje energie, uzamčení vidlice proti vytržení, rozšířené světelné signalizace, či zobrazovacího displeje.

Nabíjecí režim AC stanic
Všechny tyto nabíjecí stanice využívají nabíjecí REŽIM 3, který odpovídá normě IEC/EN61851-1. Nabíjecí REŽIM 3 řeší připojení vozidla k síti střídavého (AC) proudu, kde pomocí speciální vidlice a řídicího obvodu uvnitř stanice, ověřuje během nabíjení spojení ochranného vodiče mezi vozidlem a stanicí. Tato kontrola je nezbytná pro zajištění bezpečného fungování ochranných prvků a chrání proti výskytu nebezpečného napětí, které by mohlo zranit osoby, při náhodném kontaktu. Tento ochranný prvek je obvykle povinný pro vozidla s nabíjecím výkonem nad 3kW a veřejné i soukromé prostory, do kterých mají přístup třetí osoby. Tímto ochranným kontrolním obvodem se také zajišťuje komunikace mezi nabíjecí stanicí a vozidlem.

Osazované zásuvky a konektory na nabíjecí stanice.
Nabíjecí stanice elektromobilů s nabíjecím režimem 3 pro připojení k síti střídavého (AC) proudu, musejí být osazený speciálními zásuvkami, které odpovídají normě IEC/EN61851-1.

V praxi se používají následující zásuvky pro stanice (připojení možnost B).
Zásuvka TYP2 (Mennekes IEC/EN61851-1) – Zásuvky pro elektrická vozidla s nabíjecím výkonem větším než 3 kW. Jedná se normalizované řešení evropskou komisí. Zásuvky TYPU2 jsou u nás nejrozšířenější, proto doporučujeme nabíjecí stanice právě tohoto typu.  
Zásuvka TYP3C (Scame IEC/EN61851-1) – Zásuvky pro elektrická vozidla s nabíjecím výkonem větším než 3 kW. Tyto zásuvky jsou ve velké míře používané ve Francii a Itálii. Funkčně jsou totožné s TYPEM2.
Zásuvka TYP3A (Scame IEC/EN61851-1, CEI 69-6) – Zásuvky pro menší elektrická vozidla s nabíjecím výkonem menším než 3 kW. Běžně se používá pro elektrické skútry, případně elektrická kola.

Pokud je nabíjecí stanice osazená přímo kabelem s konektorem (připojení možnost C), pak se setkáme s následujícími konektory.
Konektor TYP2 (Mennekes IEC/EN61851-1) – vhodnost konektoru nutno vybírat dle přívodky na elektrickém vozidle.

Konektor TYP1 (Yazaki SAE J1772, IEC/EN61851-1) – vhodnost konektoru nutno vybírat dle přívodky na elektrickém vozidle.

Tři možnosti stanice s vozidlem
Možnost propojení vozidla s nabíjecí stanicí je dostupné ve třech variantách. Nejméně běžná je MOŽNOST A, kde je připojení vozidla k nabíjecí stanici pomocí kabelu s vidlicí, ale kabel je trvale připojen k vozidlu. S touto variantou připojení se můžeme setkat u některých elektroskútrů a elektrokol. 

Ba naopak nejuniverzálnější je MOŽNOST B, kde připojení elektromobilu k nabíjecí stanicí je pomocí odnímatelného napájecího kabelu jak od vozidla, tak i nabíjecí stanice. Pomocí správných kabelů pak lze nabíjet jak vozy se zásuvkami TYP1, tak i TYP2.
U připojení MOŽNOSTI C, je napájecí kabel trvale připojen k nabíjecí stanici a k elektromobilu se připojuje pomocí konektoru na kabelu. Tento konektor pro AC stanice bývá TYPU1, nebo TYPU2. U takové stanice tedy můžete nabíjet pouze vozy s vybraným typem zásuvky.

Řídící a kontrolní okruhy propojení
Provoz s PWM okruhem (PULSE WIDTH MODULATION). Tento okruh zajišťuje komunikaci mezi nabíjecí stanicí a elektrickým vozidlem, stanice předává informace o dostupnosti zdroje energie vozidlu, skrze frekvenčně modulovaný signál. Vozidlo pak přizpůsobí zatížení a skrze hodnotu napětí pošle zpět svůj stav. (PWM obvod) a dále identifikace kabelu (odporové kódování).

Odporové kódování slouží k identifikaci maximální zátěže použitého (certifikovaného) nabíjecího kabelu. Používá se pro zásuvky/konektory TYP2, TYP1 a TYP3C, kde je možné zapojit kabel s jiným průřezem a jinou proudovou zatížitelností. V závislosti na maximálním nabíjecím proudu je mezi zem a PP kontakt umístěn odpor s hodnotou odpovídající maximální zátěže kabelu. PWM okruh dále zkontroluje, zda nabíjecí proud nepřekračuje hodnotu maximální proudové zátěže.

Příslušenství

Ke stažení

Pilířové nabíjecí stanice CA-CB

Katalog pilířových nabíjecích stanic pro elektromobily série CA a CB

Ke stažení (293.36k)