204.WB11E-T23 Nabíjecí stanice WB 7kW s kabelem a konektorem TYP-2

204.WB11E-T23

Nové zboží

Nástěnná dobíjecí stanice elektromobilů WALLBOX WB-E. Osazený kabel s konektorem: 1x TYP2 (1P+N+T 32A/230V/AC) s výkonem 7kW. Stanice v ekonomickém provedení, bez jistících prvků, elektroměru a čtečky karet RFID. Vhodné pro vnitřní prostory soukromých garáží.

Více informací

do měsíce

29 224 Kč

Parametry

Jmenovité napětí [V~50Hz] 230V
Jmenovitý proud [A] 32A
Krytí IP IP 54
Mechanická odolnost IK08
Provozní teplota [°C] -25°C až +40°C
Materiál odolný UV ano
Konektorem s kabelem 1x TYP2 (Mennekes) 7kW
Metoda nabíjení REŽIM 3 (možnost propojení ,,C")
Materiál Termoplast
Určení stanice pro rodinné domy, garáže (vnitřní prostory)
Přípojka jednofázový přívod
Řízení nabíjení pomocí PWM v REŽIMU 3 ano
Měření spotřeby el. energie ne
Ochrana proti nadproudům ne
Identifikace pomocí RFID ne
Možnost sériové komunikace (RS485) ne
OCPP komunikační protokol není podporováno
Blokace zásuvky s aretací ne
Řízení nabíjení při výpadku proudu ne
Displej ne
Identifikace připojeného kabelu ne
Způsob montáže nástěnná montáž
Záruka 2 roky
Referenční norma EN61851-1 (2011), EN61439-1 (2011)

Více informací

Nástěnné nabíjecí stanice řady WALLBOX
Nástěnné nabíjecí stanice řady WB, jsou plně použitelné v soukromích a bytových garážích, dvorech, či jiných neveřejných místech. Vynikají snadným a bezpečným použitím v domácích podmínkách.

Dle osazení se stanice vyrábí v následujících řadách, s přihlédnutím na komfort, obsluhu, či ekonomiku. Ekonomická řada dobíjecích stanic WALLBOX WB-E. Stanice jsou bez jistících prvků, elektroměru a čtečky karet RFID. Dále druhá ekonomická řada WALLBOX WB-L. Stanice mají navíc podružný elektroměr, a jsou bez jistících prvků a čtečky karet RFID. Obě tyto řady jsou vhodné pro vnitřní prostory soukromých garáží. Dále dobíjecí stanice WALLBOX WB-P, obsahují všechny ochranné a jistící prvky, ale jsou bez elektroměru a čtečky karet RFID. Poslední řada WALLBOX WB-R je plně vybavená. Stanice obsahuje všechny ochranné a jistící prvky, včetně elektroměru a čtečky karet RFID. Rovněž mají přípravu pro síťový provoz RS485. Stanice s jistícími prvky jsou vhodné pro vnitřní i venkovní použití soukromých prostorů.

Elektronická řídící karta nabíjeníŘídící karta nabíjení
Nabíjecí stanice firmy SCAME, jsou osazovány elektronickou řídicí kartou, která řídí celý proces nabíjení a nabízí následující funkce.  Nabíjení s PWM okruhem, měření spotřebované energie, identifikace připojeného kabelů dle odporového kódování, identifikace uživatele pomocí přístupových karet (RFID), světelná signalizace stavu stanice, možnost síťového provozu pomocí sériové komunikace RS485. Tyto funkce jsou dostupné dle konkrétní vybavenosti stanice. Dále v závislosti na typu stanice, lze skrze rozšiřující modul přidat další funkce, jako je například připojení záložního zdroje energie, uzamčení vidlice proti vytržení, rozšířené světelné signalizace, či zobrazovacího displeje.

Nabíjecí režim AC stanic
Všechny tyto nabíjecí stanice využívají nabíjecí REŽIM 3, který odpovídá normě IEC/EN61851-1. Nabíjecí REŽIM 3 řeší připojení vozidla k síti střídavého (AC) proudu, kde pomocí speciální vidlice a řídicího obvodu uvnitř stanice, ověřuje během nabíjení spojení ochranného vodiče mezi vozidlem a stanicí. Tato kontrola je nezbytná pro zajištění bezpečného fungování ochranných prvků a chrání proti výskytu nebezpečného napětí, které by mohlo zranit osoby, při náhodném kontaktu. Tento ochranný prvek je obvykle povinný pro vozidla s nabíjecím výkonem nad 3kW a veřejné i soukromé prostory, do kterých mají přístup třetí osoby. Tímto ochranným kontrolním obvodem se také zajišťuje komunikace mezi nabíjecí stanicí a vozidlem.

Osazované zásuvky a konektory na nabíjecí stanice.
Nabíjecí stanice elektromobilů s nabíjecím režimem 3 pro připojení k síti střídavého (AC) proudu, musejí být osazený speciálními zásuvkami, které odpovídají normě IEC/EN61851-1.

V praxi se používají následující zásuvky pro stanice (připojení možnost B).
Zásuvka TYP2 (Mennekes IEC/EN61851-1) – Zásuvky pro elektrická vozidla s nabíjecím výkonem větším než 3 kW. Jedná se normalizované řešení evropskou komisí. Zásuvky TYPU2 jsou u nás nejrozšířenější, proto doporučujeme nabíjecí stanice právě tohoto typu.  
Zásuvka TYP3C (Scame IEC/EN61851-1) – Zásuvky pro elektrická vozidla s nabíjecím výkonem větším než 3 kW. Tyto zásuvky jsou ve velké míře používané ve Francii a Itálii. Funkčně jsou totožné s TYPEM2.
Zásuvka TYP3A (Scame IEC/EN61851-1, CEI 69-6) – Zásuvky pro menší elektrická vozidla s nabíjecím výkonem menším než 3 kW. Běžně se používá pro elektrické skútry, případně elektrická kola.

Pokud je nabíjecí stanice osazená přímo kabelem s konektorem (připojení možnost C), pak se setkáme s následujícími konektory.
Konektor TYP2 (Mennekes IEC/EN61851-1) – vhodnost konektoru nutno vybírat dle přívodky na elektrickém vozidle.

Konektor TYP1 (Yazaki SAE J1772, IEC/EN61851-1) – vhodnost konektoru nutno vybírat dle přívodky na elektrickém vozidle.

Tři možnosti stanice s vozidlem
Možnost propojení vozidla s nabíjecí stanicí je dostupné ve třech variantách. Nejméně běžná je MOŽNOST A, kde je připojení vozidla k nabíjecí stanici pomocí kabelu s vidlicí, ale kabel je trvale připojen k vozidlu. S touto variantou připojení se můžeme setkat u některých elektroskútrů a elektrokol. 

Ba naopak nejuniverzálnější je MOŽNOST B, kde připojení elektromobilu k nabíjecí stanicí je pomocí odnímatelného napájecího kabelu jak od vozidla, tak i nabíjecí stanice. Pomocí správných kabelů pak lze nabíjet jak vozy se zásuvkami TYP1, tak i TYP2.
U připojení MOŽNOSTI C, je napájecí kabel trvale připojen k nabíjecí stanici a k elektromobilu se připojuje pomocí konektoru na kabelu. Tento konektor pro AC stanice bývá TYPU1, nebo TYPU2. U takové stanice tedy můžete nabíjet pouze vozy s vybraným typem zásuvky.

Řídící a kontrolní okruhy propojení
Provoz s PWM okruhem (PULSE WIDTH MODULATION). Tento okruh zajišťuje komunikaci mezi nabíjecí stanicí a elektrickým vozidlem, stanice předává informace o dostupnosti zdroje energie vozidlu, skrze frekvenčně modulovaný signál. Vozidlo pak přizpůsobí zatížení a skrze hodnotu napětí pošle zpět svůj stav. (PWM obvod) a dále identifikace kabelu (odporové kódování).

Odporové kódování slouží k identifikaci maximální zátěže použitého (certifikovaného) nabíjecího kabelu. Používá se pro zásuvky/konektory TYP2, TYP1 a TYP3C, kde je možné zapojit kabel s jiným průřezem a jinou proudovou zatížitelností. V závislosti na maximálním nabíjecím proudu je mezi zem a PP kontakt umístěn odpor s hodnotou odpovídající maximální zátěže kabelu. PWM okruh dále zkontroluje, zda nabíjecí proud nepřekračuje hodnotu maximální proudové zátěže.

Ke stažení

Nabíjecí stanice Wallbox

Katalog nástěnných nabíjecích stanic pro elektromobily série WALLBOX

Ke stažení (173.43k)